REALIZACJA ZAJĘĆ W RAMACH PROJEKTU UNIJNEGO
Już mija blisko dwa miesiące, od kiedy rozpoczęły się zajęcia w ramach projektu unijnego "NOWE KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE - LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ ZAWODOWA". Nasi uczniowie uczą się już obsługiwać wózki widłowe, drony, robią pierwsze projekty do wydruku 3D. W połowie listopada otrzymaliśmy już pierwsze dostawy sprzętu - zdjęcia nowych komputerów, monitorów zamieścimy już niedługo.
Projekt nr FELD.08.08-IZ.00-0050/23 „NOWE KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE - LEPSZA PRZYSZŁOŚC ZAWODOWA” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
PROJEKT
„NOWE KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE - LEPSZA PRZYSZŁOŚC ZAWODOWA”
Nr Projektu FELD.08.08-IZ.00-0050/23
I Informacje ogólne
Projekt: „NOWE KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE - LEPSZA PRZYSZŁOŚC ZAWODOWA” jest realizowany w ramach Działania FELD.08.08- Kształcenie zawodowe Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Wnioskodawcą Projektu jest Miasto Łódź/ Zespół Szkół Edukacji Technicznej w Łodzi
Wszystkie decyzje podejmowane są zgodne z:
- Wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 oraz Wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
- Regulaminem konkursu FELD.08.08-IZ.00-001/23
- Umową o dofinansowanie Projektu.
Biuro projektu znajduje się w Zespole Szkól Edukacji Technicznej, ul. Warecka 41, 91-212 Łódź.
Projekt realizowany jest w okresie 01.04.2024r. – 31.03.2026r.
II Wartość projektu 2 083 586,16 zł.
Dofinansowanie w kwocie 1 771 048,21 zł. z Funduszy Europejskich, co stanowi 85% wydatków kwalifikowanych projektu.
III Cel projektu oraz grupa docelowa
Celem projektu jest zwiększenie jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół
Edukacji Technicznej (ZSET), realizowane we współpracy z otoczeniem społ.-gospodarczym, ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie kompetencji/kwalifikacji min. 25 n-li (11K/14M) ZSET, doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych, organizację dla 125 (6K/119M) uczniów ZSET: staży, doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz zajęć/szkoleń/kursów z modelowania i wydruku 3D, światłowodowych sieci komputerowych, montażu układów sterowania elektrycznego ze sterownikiem, energooszczędnego wykorzystania systemów OZE, kursów operatorów bezzałogowych statków powietrznych, wózków podnośnikowych, SEP do 1KV oraz spawania MIG/MAG, realizowanych w terminie od 01.04.2024 r. do 31.03.2026 r.
IV Zakres wsparcia uczniów i nauczycieli
1. Projekt zakłada wsparcie dla uczniów poprzez udział w n/w zajęciach dodatkowych/ kołach/ kursach:
a.) Modelowanie i wydruk 3D (zadanie 3):
Skierowane do 20 uczestników projektu realizowane w 2 gr. (po 10UP) w wymiarze 40h/gr.
Łącznie 80h dla 20UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności wykonania dowolnej części lub zespołu, generowanie na podst. wykonanego szkicu modelu bryłowego, tworzenie dokumentacji technicznej, eksportowanie do drukarki i wydruk 3D modelu
b.) Światłowodowe sieci komputerowe
Skierowane do 24 uczestników projektu realizowane w 3 gr (po 8 UP), w wymiarze 30h/gr.
Łącznie 90h dla 24UP
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności czytania planów i montowania okablowania strukturalnego i projektów sieci, wykonywanie testów i pomiarów sieci logicznej, zarządzanie adresami sieciowymi, konfigurowanie optycznie urządzeń sieciowych
c.) Kurs montażu układów sterowania elektrycznego ze sterownikami (zadanie 4)
Skierowane do 24 uczestników projektu realizowane 4gr. (po 6UP) w wymiarze 30h/gr.
Łącznie 120 h dla 24UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności praktycznego projektowania sterowników PLC i montażu urządzeń oraz systemów mechatronicznych, znajomość działania linii produkcyjnych, sterowania nimi i robotami przemysłowymi.
d,) Energooszczędne wykorzystanie systemów OZE (zadanie 4)
Skierowane do 24 uczestników projektu, realizowane 4 gr. (po 6UP) w wymiarze 25h/gr.
Łącznie 100h dla 24UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności praktycznego zastosowania klimatyzatorów do chłodzenia i ogrzewania, obliczanie strat ciepła, optymalizowania sterowania produkcji energii.
e.) Kurs operatora bezzałogowych statków powietrznych (zadanie 5)
Skierowane do 24 uczestników, realizowane 4 gr. (po 6UP) w wymiarze 40h/gr.
Łącznie 160h dla 24UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: kompetencje w zakresie wykonywania lotów niskiego ryzyka bezzałogowymi statkami powietrznymi.
f.) Kurs operatora wózków jezdniowych (zadanie 6)
Skierowane do 24 uczestników, realizowane 4 gr. (po 6UP) w wymiarze 97h/gr.
Łącznie 388h dla 24UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: kwalifikacje operatora wózków jezdniowych
g.) Kurs kwalifikacyjny SEP (zadanie 6)
Skierowane do 20 uczestników, realizowane 2 gr. (po 10UP) w wymiarze 60h/gr.
Łącznie 120h dla 20UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: kwalifikacji SEP do 1 kW
h.) Doradztwo zawodowe i edukacyjne (zadanie 7)
Skierowane do 40 uczestników projektu, realizowane 4 gr. (po 10UP) w wymiarze 33h/gr.
Łącznie: 132h dla 40UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności wykorzystywania swoich mocnych i słabych stron w planowaniu swojej ścieżki zawodowej, sporządzania dokumentację aplikacyjną, stosowania metod autoprezentacji.
i.) Kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG i MIG (zadanie 8)
*Spawanie metodą MIG
Skierowane do 10 uczestników, realizowane 2 gr.(po 10UP) w wymiarze 120h/gr.
Łącznie 240h dla 10UP.
* Spawanie metodą MAG
Skierowane do 10 uczestników, realizowane 1 gr.(po 10UP) w wymiarze 120h/gr.
Łącznie 240h dla 10UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: kwalifikacji spawania metodą TIG i MAG
j.) Staże uczniowskie realizowane we współpracy z pracodawcami dla minimum 70% uczniów i słuchaczy szkół branżowych I stopnia lub techników objętych wsparciem w ramach projektu.
W stażach w wymiarze 150h/ucznia weźmie udział min. 92 uczniów. (zadanie 9)
2. Projekt zakłada wsparcie dla nauczycieli Zespołu Szkół Edukacji Technicznej w Łodzi poprzez udział w n/w szkoleniach/ kursach:
a. Szkolenie proekologiczne (zadanie 2): 4h
Skierowane do 20 nauczycieli.
b. Szkolenie „Immergas” (zadanie2): 8h
Skierowane do 8 nauczycieli.
c. Szkolenie „Przeciwdziałanie dyskryminacji.” (zadanie 2): 4h.
Skierowane do 20 nauczycieli.
d. Szkolenie ,,Edukacja włączająca”(zadanie 2): 3h
Skierowane do 20 nauczycieli
DOKUMENTY REKRUTACYJNE DLA UCZNIA
REGULAMIN PROJEKTU | |
Deklaracja uczestnictwa 18 lat | |
Deklaracja uczestnictwa do 18 lat | |
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY dla ucznia | |
Załącznik nr 6 RODO |
DOKUMENTY REKRUTACYJNE DLA NAUCZYCIELA
Dostawa sprzętu komputerowego oraz bezzałogowych statków powietrznych do Zespołu Szkół Edukacji Technicznej w Łodzi
Specyfikacja warunków zamówienia |
Ogłoszenie o szkoleniach w ramach projektu Nowe kompetencje i kwalifikacje - lepsza przyszłość zawodowa
Aktualizacja harmonogramu zajęć w Zespole Szkół Edukacji technicznej w Łodzi
Zajęcia z zadań 3-9 realizowane będą na terenie placówki.
Szkolenia z zadania 2 realizowane będą w placówkach szkoleniowych lub na terenie placówki.
HARMONOGRAM obowiązujący od 1.07.2024
Doskonalenie kompetencji/ kwalifikacji nauczycieli (zadanie 2 ) |
Szkolenie „Przeciwdziałanie dyskryminacji” - IX 2024 |
Modelowanie i wydruk 3D (zadanie nr 3) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
Światłowodowe sieci komputerowe (zadanie nr 3) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
Kurs montażu układów sterowania elektrycznego ze sterownikiem (zadanie nr 4) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
Energooszczędne wykorzystanie systemu OZE(zadanie nr 4) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
Kurs operatora bezzałogowych statków powietrznych (zadanie nr 5) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
Kurs operatora wózków jezdniowych (zadanie nr 6) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
Kurs kwalifikacyjny SEP (zadanie nr 6) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
Doradztwo zawodowe i edukacyjne (zadanie nr 7) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
Kurs spawania metodą MIG lub MAG (zadanie nr 8) |
Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r. |
STAŻE UCZNIOWSKIE (zadanie nr 9) |
Rozpoczęcie staży: 01.07.2025 r. |
HARMONOGRAM WSPARCIA UDZIELANEGO W PROJEKCIE