REALIZACJA ZAJĘĆ W RAMACH PROJEKTU UNIJNEGO
Już mija blisko dwa miesiące, od kiedy rozpoczęły się zajęcia w ramach projektu unijnego "NOWE KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE - LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ ZAWODOWA". Nasi uczniowie uczą się już obsługiwać wózki widłowe, drony, robią pierwsze projekty do wydruku 3D. W połowie listopada otrzymaliśmy już pierwsze dostawy sprzętu - zdjęcia nowych komputerów, monitorów zamieścimy już niedługo.

 

 

Projekt nr FELD.08.08-IZ.00-0050/23 „NOWE KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE  - LEPSZA PRZYSZŁOŚC ZAWODOWA” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027

 

 

PROJEKT

„NOWE KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE  - LEPSZA PRZYSZŁOŚC ZAWODOWA”

Nr Projektu FELD.08.08-IZ.00-0050/23

I Informacje ogólne

Projekt: „NOWE KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE  - LEPSZA PRZYSZŁOŚC ZAWODOWA” jest realizowany w ramach Działania FELD.08.08- Kształcenie zawodowe Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.

Wnioskodawcą Projektu jest Miasto Łódź/ Zespół Szkół Edukacji Technicznej w Łodzi

Wszystkie decyzje podejmowane są zgodne z:

  1. Wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 oraz Wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
  2. Regulaminem konkursu FELD.08.08-IZ.00-001/23
  3. Umową o dofinansowanie Projektu.

Biuro projektu znajduje się w Zespole Szkól Edukacji Technicznej, ul. Warecka 41, 91-212 Łódź.

Projekt realizowany jest w okresie 01.04.2024r. – 31.03.2026r.

                 
                    II Wartość projektu 2 083 586,16 zł.

Dofinansowanie w kwocie 1 771 048,21 zł. z Funduszy Europejskich, co stanowi 85% wydatków kwalifikowanych projektu.

                    III Cel projektu oraz grupa docelowa

Celem projektu jest zwiększenie jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół

Edukacji Technicznej (ZSET), realizowane we współpracy z otoczeniem społ.-gospodarczym, ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie kompetencji/kwalifikacji min. 25 n-li (11K/14M) ZSET, doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych, organizację dla 125 (6K/119M) uczniów ZSET: staży, doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz zajęć/szkoleń/kursów z modelowania i wydruku 3D, światłowodowych sieci komputerowych, montażu układów sterowania elektrycznego ze sterownikiem, energooszczędnego wykorzystania systemów OZE, kursów operatorów bezzałogowych statków powietrznych, wózków podnośnikowych, SEP do 1KV oraz spawania MIG/MAG, realizowanych w terminie od 01.04.2024 r. do 31.03.2026 r.
 

                    IV Zakres wsparcia uczniów i nauczycieli

1. Projekt zakłada wsparcie dla uczniów poprzez udział w n/w zajęciach dodatkowych/ kołach/ kursach:

a.) Modelowanie i wydruk 3D (zadanie 3):

Skierowane do 20 uczestników projektu realizowane w 2 gr. (po 10UP) w wymiarze 40h/gr.

Łącznie 80h dla 20UP.

Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności wykonania dowolnej części lub zespołu, generowanie na podst. wykonanego szkicu modelu bryłowego, tworzenie dokumentacji technicznej, eksportowanie do drukarki i wydruk 3D modelu

b.) Światłowodowe sieci komputerowe

Skierowane do 24 uczestników projektu realizowane w 3 gr (po 8 UP), w wymiarze 30h/gr.
Łącznie 90h dla 24UP
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności czytania planów i montowania okablowania strukturalnego i projektów sieci, wykonywanie testów i pomiarów sieci logicznej, zarządzanie adresami sieciowymi, konfigurowanie optycznie urządzeń sieciowych

c.) Kurs montażu układów sterowania elektrycznego ze sterownikami (zadanie 4)
Skierowane do 24 uczestników projektu realizowane 4gr. (po 6UP) w wymiarze 30h/gr.
Łącznie 120 h dla 24UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności praktycznego projektowania sterowników PLC i montażu urządzeń oraz systemów mechatronicznych, znajomość działania linii produkcyjnych, sterowania nimi i robotami przemysłowymi.

d,) Energooszczędne wykorzystanie systemów OZE (zadanie 4)

Skierowane do 24 uczestników projektu, realizowane 4 gr. (po 6UP) w wymiarze 25h/gr.

Łącznie 100h dla 24UP.

Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności praktycznego zastosowania klimatyzatorów do chłodzenia i ogrzewania, obliczanie strat ciepła, optymalizowania sterowania produkcji energii.

e.) Kurs operatora bezzałogowych statków powietrznych (zadanie 5)
Skierowane do 24 uczestników, realizowane 4 gr. (po 6UP) w wymiarze 40h/gr.

Łącznie 160h dla 24UP.

Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: kompetencje w zakresie wykonywania lotów niskiego ryzyka bezzałogowymi statkami powietrznymi.

f.) Kurs operatora wózków jezdniowych (zadanie 6)
Skierowane do 24 uczestników, realizowane 4 gr. (po 6UP) w wymiarze 97h/gr.
Łącznie 388h dla 24UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: kwalifikacje operatora wózków jezdniowych

g.) Kurs kwalifikacyjny SEP  (zadanie 6)
Skierowane do 20 uczestników, realizowane 2 gr. (po 10UP) w wymiarze 60h/gr.
Łącznie 120h dla 20UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: kwalifikacji SEP do 1 kW

h.) Doradztwo zawodowe i edukacyjne (zadanie 7)

Skierowane do 40 uczestników projektu, realizowane 4 gr. (po 10UP) w wymiarze 33h/gr.

Łącznie: 132h dla 40UP.

Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: umiejętności wykorzystywania swoich mocnych i słabych stron w planowaniu swojej ścieżki zawodowej, sporządzania dokumentację aplikacyjną,  stosowania metod autoprezentacji.

i.) Kurs spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG i MIG (zadanie 8)
*Spawanie metodą MIG
Skierowane do 10 uczestników, realizowane 2 gr.(po 10UP) w wymiarze 120h/gr.
Łącznie 240h dla 10UP.
* Spawanie metodą MAG
Skierowane do 10 uczestników, realizowane 1 gr.(po 10UP) w wymiarze 120h/gr.
Łącznie 240h dla 10UP.
Efektem zajęć będzie zdobycie przez uczestników projektu: kwalifikacji spawania metodą TIG i MAG

j.) Staże uczniowskie realizowane we współpracy z pracodawcami dla minimum 70% uczniów i słuchaczy szkół branżowych I stopnia lub techników objętych wsparciem w ramach projektu.
W stażach w wymiarze 150h/ucznia weźmie udział min. 92 uczniów. (zadanie 9)

2. Projekt zakłada wsparcie dla nauczycieli Zespołu Szkół Edukacji Technicznej w Łodzi poprzez udział w n/w szkoleniach/ kursach:

a. Szkolenie proekologiczne (zadanie 2): 4h
Skierowane do 20 nauczycieli.

b. Szkolenie „Immergas” (zadanie2): 8h
Skierowane do 8 nauczycieli.

c. Szkolenie „Przeciwdziałanie dyskryminacji.” (zadanie 2): 4h.
Skierowane do 20 nauczycieli.

d. Szkolenie ,,Edukacja włączająca”(zadanie 2): 3h
Skierowane do 20 nauczycieli


DOKUMENTY REKRUTACYJNE DLA UCZNIA

REGULAMIN PROJEKTU
Deklaracja uczestnictwa 18 lat
Deklaracja uczestnictwa do 18 lat
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY dla ucznia
Załącznik nr 6  RODO

 

DOKUMENTY REKRUTACYJNE DLA NAUCZYCIELA

REGULAMIN PROJEKTU
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DLA NAUCZYCIELI
UMOWA Z NAUCZYCIELEM
ZAŁ 7 RODO
KARTA CZASU PRACY
OŚWIADCZENIE NAUCZYCIELA O ZAANGAŻOWANIU
POSTĘP RZECZOWY
ZAŚWIADCZENIE DLA UCZNIA O UCZESTNICTWIE W PROJEKCIE

 

Dostawa sprzętu komputerowego oraz  bezzałogowych statków powietrznych do Zespołu Szkół Edukacji Technicznej w Łodzi

Specyfikacja warunków zamówienia

Ogłoszenie o szkoleniach w ramach projektu Nowe kompetencje i kwalifikacje - lepsza przyszłość zawodowa


Aktualizacja harmonogramu zajęć w Zespole Szkół Edukacji technicznej w Łodzi

Zajęcia z zadań 3-9 realizowane będą na terenie placówki.

Szkolenia z zadania 2 realizowane będą w placówkach szkoleniowych lub na terenie placówki.

 

HARMONOGRAM  obowiązujący od 1.07.2024

Doskonalenie kompetencji/ kwalifikacji nauczycieli (zadanie 2 )

Szkolenie „Przeciwdziałanie dyskryminacji” - IX 2024
Szkolenie ,,Edukacja włączająca” - X 2024;
Szkolenie proekologiczne – X 2024;

Szkolenie ,,Immergas” – X 2024

Modelowanie i wydruk 3D (zadanie nr 3)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

Światłowodowe sieci komputerowe (zadanie nr 3)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

Kurs montażu układów sterowania elektrycznego ze sterownikiem (zadanie nr 4)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

Energooszczędne wykorzystanie systemu OZE(zadanie nr 4)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

Kurs operatora bezzałogowych statków powietrznych (zadanie nr 5)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

Kurs operatora wózków jezdniowych (zadanie nr 6)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

Kurs kwalifikacyjny SEP (zadanie nr 6)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

Doradztwo zawodowe i edukacyjne (zadanie nr 7)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

Kurs spawania metodą MIG lub MAG (zadanie nr 8)

Rozpoczęcie zajęć zaplanowane jest na wrzesień 2024r.

STAŻE UCZNIOWSKIE (zadanie nr 9)

Rozpoczęcie staży: 01.07.2025 r.

 

HARMONOGRAM WSPARCIA UDZIELANEGO W PROJEKCIE