Projekt nr FELD.08.08-IZ.00-0022/24-00 „PLANUJĘ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ, ZDOBYWAM ZAWÓD, OSIĄGAM SUKCES”
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
PROJEKT
„PLANUJĘ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ, ZDOBYWAM ZAWÓD, OSIĄGAM SUKCES”
Projekt nr FELD.08.08-IZ.00-0022/24-00
- Informacje ogólne
Projekt: „PLANUJĘ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ, ZDOBYWAM ZAWÓD, OSIĄGAM SUKCES” jest realizowany w ramach Działania FELD.08.08- Kształcenie zawodowe Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Wnioskodawcą Projektu jest Miasto Łódź/ Zespół Szkół Edukacji Technicznej w Łodzi
Wszystkie decyzje podejmowane są zgodne z:
- Wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 oraz Wytycznymi Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
- Regulaminem konkursu FELD.08.08-IZ.00-001/24
- Umową o dofinansowanie Projektu.
Biuro projektu znajduje się w Zespole Szkól Edukacji Technicznej, ul. Warecka 41, 91-212 Łódź.
Projekt realizowany jest w okresie 01.09.2025r. – 31.08.2027r.
- Wartość projektu 1 991 504,48 zł.
Dofinansowanie w kwocie 1 692 778,80 zŁ. z Funduszy Europejskich, co stanowi 85% wydatków kwalifikowanych projektu.
- Cel projektu oraz grupa docelowa
Celem projektu jest zwiększenie jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół
Edukacji Technicznej (ZSET), realizowane we współpracy z otoczeniem społ.-gospodarczym, ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie kompetencji/kwalifikacji min. 10 n-li (5K/5M) ZSET, adaptację i doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych, organizację dla 120 (5K/115M) uczniów ZSET: staży, doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz zajęć/szkoleń/kursów z obsługi podestów ruchomych, projektowania instalacji systemów fotowoltaicznych z SEP w grupie G 1, montażu instalacji elektrycznych, kursów zewnętrznych doboru i programowania falowników, SEE Electrical), projektowania instalacji i układów pneumatycznych, budowy i konfiguracji lokalnych sieci bezprzewodowych, uprawnień gazowych typu F oraz psychologiczno – edukacyjnych realizowanych w terminie od 1.09.2025r. do 31.08.2027r.
Zakres wsparcia uczniów i nauczycieli
Grupę docelową projektu stanowią uczniowie i nauczyciele ZSET. Wsparciem objętych zostanie 120 uczniów, w tym 5 kobiet kształcących się w kierunkach: technik informatyk, technik elektryk, technik mechatronik, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, technik mechanik, technik urządzeń dźwigowych oraz 10 nauczycieli (5K/5M) prowadzących kształcenie w w/w zawodach.
- Projekt zakłada wsparcie dla uczniów poprzez udział w n/w zajęciach dodatkowych/ kołach/ kursach:
a) kurs obsługi podestów ruchomych (ZAD 3), skierowany do 24 uczestników projektu, realizowany w 4 grupach (po 6 UP), w wymiarze 40h/gr. Łącznie 160h dla 24 UP.
Efektem zajęć będą nabyte kwalifikacje do obsługi podestów ruchomych
b) kurs projektowania instalacji i systemów fotowoltaicznych połączony z podstawowym kursem kwalifikacyjnym SEP w grupie G1 (ZAD 4), skierowany do 40 uczestników projektu, realizowany w 4 grupach (po 10 UP), w wymiarze 60h/gr. Łącznie 240h dla 40 UP.
Efektem zajęć będzie uzyskanie niezbędnych informacji prawnych, teoretycznych i praktycznych z zakresu montażu i konserwacji instalacji elektrycznych oraz budowy, montażu i konserwacji maszyn i urządzeń elektrycznych oraz budowy, montażu i konserwacji systemów fotowoltaicznych. Kurs zakończy się egzaminem państwowym SEP, z uprawnieniami SEP w kategorii E grupie 1 do 1 kV z rozszerzeniem o uprawnienia kontrolno – pomiarowe instalacji i sieci o napięciu znamionowym do 1 kV.
c) montaż instalacji elektrycznych (ZAD 5), skierowany do 32 uczestników projektu, realizowany w grupach (po 8 UP), w wymiarze 30h/gr. Łącznie 120h dla 32 UP.
Efektem zajęć będzie nabycie umiejętności wykonywania i uruchamiania instalacji elektrycznych na podstawie dokumentacji technicznej, montowania i sprawdzania działania środków ochrony przeciwporażeniowej na podstawie dokumentacji technicznej, oceniania stanu technicznego instalacji elektrycznych po montażu na podstawie pomiarów, lokalizowania i usuwania uszkodzeń w instalacjach elektrycznych.
d) kursy zewnętrzne umożliwiając uczniom uzyskiwanie i uzupełnienie wiedzy i umiejętności zawodowych (ZAD 6).
- szkolenie SEE Electrical skierowane do 24 uczestników projektu, realizowane w 4 gr. (po 6 UP), w wymiarze 21h/gr. Łącznie 84h dla 24 UP.
Efektem zajęć będzie nabycie umiejętności edycji 1 arkusza formatowego, narysowania schematu, wykorzystywania edytorów Bazy Technicznej Projektu, generowanie listew i zestawień, generowanie montażówek aparatowych.
- szkolenie „Prawidłowy dobór i programowanie falowników” skierowane do 24 uczestników projektu, realizowane w 4 gr. (po 6 UP), w wymiarze 16h/gr. Łącznie 64h dla 24 UP.
Efektem zajęć będzie nabycie umiejętności doboru i programowania falowników sterujących silnikami elektrycznymi, nabycie wiedzy dot. budowy falowników, podziału falowników, zasilania i zastosowania systemów sterowania.
e) kurs projektowania instalacji pneumatycznych oraz układów pneumatycznych sterowanych mechanicznie i elektrycznie ( ZAD 7) skierowane do 12 uczestników projektu, realizowane w 2 gr. (po 6 UP), w wymiarze 60h/gr. Łącznie 120h dla 12 UP.
Efektem zajęć będzie nabycie wiedzy z zakresu montażu i konserwacji instalacji elektrycznych i pneumatycznych sterowanych mechanicznie, projektowanie i montaż układów pneumatycznych sterowanych elektrycznie i sterowanych sterownikami PLC.
f) kurs budowy i konfiguracji lokalnych sieci bezprzewodowych (ZAD 8) skierowany do 24 uczestników projektu, realizowane w 3 gr. (po 8 UP), w wymiarze 30h/gr. Łącznie 90h dla 24 UP. Efektem zajęć będzie wiedzy i umiejętności związanych z rozpoznawaniem totpologii fizycznych sieci, montażem okablowania strukturalnego, indentyfikowaniem i dobieraniem odpowiednich urządzeń sieciowych do sieci bezprzewodowych, montaż i konfigurację dodatkowych bezprzewodowych kart sieciowych, konfiguracja urządzeń sieciowych.
g) kurs uprawnień gazowych typu F (ZAD 9) skierowany do 24 uczestników projektu, realizowany w 4 gr. (po 6 UP), w wymiarze 30h/gr.
Łącznie 120h dla 24 UP. Efektem zajęć będzie uzyskanie cerftyfikatu i uprawnień gazowych typu F, niezbędnych do wykonywania czynności przy urządzeniach chłodniczych i klimatyzacyjnych, systemach chłodnictwa i nowoczesnych urządzeniach, w których występuje czynnik chłodniczy.
h) kurs doradztwa zawodowego (ZAD 10) skierowany do 32 uczestników projektu, realizowany w 4 gr. (po 8 UP), w wymiarze 33h/gr. Łącznie 132h dla 32 UP.
Efektem zajęć będzie umiejętność wykorzystania przez uczestników swoich mocnych stron w planowaniu ścieżki edukacyjno – zawodowej, sporządzania dokumentacji aplikacyjnej, stosowania metod autoprezentacji w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
i) zajęcia psychologiczno – edukacyjne (ZAD 11) skierowane do 20 uczestników projektu, realizowane w 2 gr. (po 10 UP), w wymiarze 10h/gr. Łącznie 20h dla 20 UP.
Efektem zajęć będzie nabycie umiejętności porozumiewania się w bliższym lub dalszym środowisku, z zastosowaniem alternatywnych metod komunikacji, nabędą wiedzę z zakresu rodzajów stresu, jak radzić sobie ze stresem, nauczą się akceptować własne ograniczenia i ograniczenia innych osób, poznają przyczyny uzależnień.
j) staże uczniowskie – (ZAD 12) skierowane do co najmniej 84 uczestników projektu, realizowane we współpracy z pracodawcami, w wymiarze 150h/na 1 uczestnika.